Dieta przy nadciśnieniu

Posted by admin on 10 września 2012 | Short Link

dieta przy nadciśnieniuNadciśnienie tętnicze staje się powoli jedną z najczęściej występujących chorób cywilizacyjnych. Coraz więcej osób odczuwa skutki nadciśnienia, co związane jest głównie z prowadzeniem nieodpowiedniego trybu życia, niewłaściwą dietą. Pośpiech, śmieciowe jedzenie, niedosypianie, stres – wszystko to może wpływać na powstawanie nadciśnienia. Dlatego też warto regularnie dokonywać pomiarów ciśnienia krwi, aby wiedzieć, że jest ono prawidłowe, a jeśli nie będzie ono w normie, wtedy trzeba będzie zacząć leczenie. Z nadciśnieniem krwi nie ma co żartować, ponieważ jeśli nie będzie się starało unormować ciśnienia krwi, wówczas można narazić się na o wiele poważniejsze schorzenia – zawały serca, udary mózgu.

Ważna jest prawidłowa dieta przy nadciśnieniu!

Jeśli wykryto u ciebie nadciśnienie tętnicze, wówczas trzeba będzie zająć się jego unormowaniem. W tym celu trzeba będzie udać się do lekarza, aby ten mógł zaordynować odpowiednie środki. Najczęściej otrzymuje się specjalne tabletki na nadciśnienie, które potrafią je wyregulować. Jednak tabletki to nie wszystko, ponieważ najważniejsze jest to, aby wpłynąć również na swój tryb życia. Jedną z najważniejszych spraw jest przygotowanie dla siebie odpowiedniej diety przy nadciśnieniu, ponieważ właśnie ona jest tym elementem, który wpływa w dużym stopniu na utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi.

Ogranicz spożycie soli

To często zbyt duże spożycie soli ma wpływ na wyższe ciśnienie tętnicze krwi. W tych rejonach świata, gdzie stosuje się ogólnie mało soli, zaobserwowano znacznie mniejszą zapadalność na choroby związane z wysokim ciśnieniem krwi. Zbyt duże spożycie soli ponadto sprawia, że uszkadzane są naczynia mózgowe, może ono zatem doprowadzić do udaru mózgu. Również sól nie wpływa pozytywnie na pracę nerek.

Trzeba zatem się pilnować, aby nie dostarczać zbyt dużo tego składnika do swojego organizmu. Dzisiaj jest to o tyle skomplikowane, że sól dodawana jest do praktycznie wszystkich potraw, również wiele osób przyzwyczaiło się do smaku mocno solonych potraw, więc jeśli także do nich należysz, musisz dokonać zmian w swoim żywieniu.

Trzeba będzie zatem zaprzestać lub ograniczyć solenie przygotowywanych w domu potraw. Najlepiej nie solić ich przed wypróbowaniem. Powinno się unikać wysoko przetworzonych produktów – konserw, zup w proszku, gotowych potraw, bulionów w kostkach, ponieważ zawierają one bardzo dużo soli. Trzeba też pamiętać o tym, że w restauracjach i fast foodach często dodaje się ją w sporych ilościach do potraw, więc warto przed zamówieniem zapytać, czy możliwe jest jej niezastosowanie.

Sól można zastąpić przyprawami ziołowymi, które mogą znacznie poprawić smak wielu potraw. Jeśli jednak nie możesz odzwyczaić się od soli, wtedy odstawiaj ją powoli, ograniczając solenie potraw, nie kupując tych, gdzie jest ona w dużej ilości.

Ogranicz alkohol, słodycze, słone przekąski

Na podwyższanie ciśnienia krwi ma bardzo duży wpływ spożycie alkoholu, zarówno regularne w mniejszej ilości, jak i okazjonalne. Dlatego osoby cierpiące na nadciśnienie powinny ograniczyć lub całkowicie zaniechać picia alkoholu, który nie jest dla nich zdrowy.

Także dobrym pomysłem będzie wyrzucenie z diety słodyczy, ponieważ nie dość, że są one w dużej mierze wysoko przetworzone, tłuste i nie zawierają żadnych wartości odżywczych, to jeszcze sprzyjają otyłości. Nadmierna liczba kilogramów z kolei jest także powiązana z ryzykiem wyższego ciśnienia krwi. Także nie powinno się kupować przekąsek słonych, które są właściwie pod kątem odżywczych bezwartościowe. Lepiej zastąpić je świeżymi owocami, owocami suszonymi, warzywami, przygotowywanymi w domu sokami. Można też wtedy, gdy jednak bez słodkości nie można się obejść, samodzielnie zacząć piec zdrowe ciasteczka i ciasta. W sieci, książkach kucharskich i w magazynach można znaleźć wiele interesujących przepisów.

Ta dieta pomoże ci obniżyć ciśnienie

Są pokarmy, które mają właściwości pozwalające na normowanie ciśnienia krwi. Powinny one obowiązkowo znaleźć się w diecie nadciśnieniowca.

Są to między innymi tłuste ryby, które zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Dzięki nim możliwe jest obniżenie ciśnienia krwi zarówno skurczowego, jak i rozkurczowego. Najlepiej wybierać w tym celu ryby morskie. Koniecznie w diecie powinny znaleźć się również owoce i warzywa. Codziennie powinno się je spożywać, są one pełne wartościowych składników, są bogate w błonnik, przeciwutleniacze, witaminy. Także warto wybierać dobroczynne nierafinowane oliwy i oleje, wzbogacać nimi potrawy. Również wskazuje się na bardzo ważne znacznie potasu i magnezu w diecie, które są dostępne w warzywach, rybach i owocach.

Do diety można także wprowadzić czosnek, który stosowany jest od wieków w leczeniu nadciśnienia, ponadto wspaniale potrafi dodać potrawom aromatu. Także badania wskazują, że regularnie spożywanie selera jest skuteczne w zmniejszaniu ciśnienia krwi.

Dieta na nadciśnienie – pamiętaj o tych poradach

Gdy wiesz już, na co zwracać uwagę, wybierając produkty żywnościowe, zapamiętaj jeszcze te porady, dzięki którym uda się o wiele łatwiej unormować ciśnienie krwi:
• ogranicz picie kawy i mocnej czarnej herbaty
• pamiętaj o tym, aby nie stołować się często w fast foodach
• nie podjadaj między posiłkami lub podjadaj zdrowe rzeczy
• ogranicz spożycie czerwonych mięs i wędlin (zawierają także dużo soli)
• nie smaż potraw, przestaw się na gotowanie na parze, grillowanie bez tłuszczu
• postaraj się podwyższyć ilość spożywanych płynów, najlepiej dobrej jakości wody
• ogranicz spożycie słodyczy i słonych przekąsek
• nie kupuj i wysoko przetworzonych produktów, poświęć więcej czasu na samodzielne gotowanie
• kupuj suplementy diety, aby wzbogacić ją o wartościowe składniki mineralne i witaminy
• korzystaj z porad dietetyków, dietetyk ułoży dla ciebie odpowiednie menu, które przystosowane będzie do twojego gustu i będzie mogło przyczynić się do obniżenia ciśnieni

Przy nadciśnieniu nie tylko dieta jest ważna

Trzeba pamiętać, że nie tylko dieta przy nadciśnieniu jest bardzo ważna, ale również koniecznie trzeba pamiętać o innych zaleceniach, aby czuć się dobrze. Są to między innymi:
• zaprzestanie palenia papierosów
• zaprzestanie stosowania alkoholu – nawet w mniejszych ilościach regularnie
• zacznij ćwiczyć, aby móc utrzymać wagę w ryzach oraz czuć się lepiej
• nie stresuj się, możesz zacząć stosować ziołowe środki uspokajające
• wyposaż się w ciśnieniomierz, dokonuj regularnych pomiarów (jeśli nie wiesz, jak mierzyć nadciśnienie tętnicze, wtedy skorzystaj z porad pielęgniarek i lekarzy, zapoznaj się z ulotką swojego domowego ciśnieniomierza)

Podsumowując, jeśli zastanawiasz się nad tym, jak obniżyć ciśnienie tętnicze skutecznie, wtedy musisz pamiętać o odpowiedniej diecie. To podstawa, ale nie tylko ona będzie tutaj niezbędna, ponieważ trzeba także mieć w pamięci pozostałe wymienione czynniki, regularne dokonywanie pomiarów ciśnienia, chodzenie do lekarza, przyjmowanie zapisanych przez niego lekarstw. Postępując zgodnie z zaleceniami, będzie można znacznie łatwiej przywrócić prawidłowe ciśnienie krwi i zminimalizować lub całkowicie pozbyć się towarzyszące nadciśnieniu objawy.

 

Szukane frazy w google

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © 2012-2014 All rights reserved.
This site is using the Shades theme, v2.1.1, from BuyNowShop.com.