Zielona potęga chlorofilu – jakie ma właściwości? cz II

/

Odchudzanie przy użyciu chlorofilu

Chlorofil będzie sprzyjał usuwaniu toksyn z organizmu także w inny sposób, ponieważ będzie wpływał na lepsze trawienie, usunie resztki pokarmowe z organizmu i ograniczy problem z zaparciami. Dodatkowo jak pokazują nam badania chlorofil jest w stanie poprawić metabolizm oraz będzie zwiększać prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w trakcie diety odchudzające. Badania przeprowadzone przez naukowców ze Szwecji pokazują nam, że suplementacja chlorofilu jest bardzo cenna, ponieważ będzie zmniejszać uczucie głodu i zapobiegać może epizodom hipoglikemii.

Badania prowadzone były na grupie otyłych kobiet. Udało się wykazać, że stosowane suplementy mogą hamować uczucie głodu i zwiększa wydzielanie hormonów sytości a także zmniejszą potrzebę przyjmowania posiłków. Takie działanie chlorofilu sprzyjać będzie kontroli apetytu a dalej będzie wspomagało utratę nadwagi. Podobne badania mamy również na gryzoniach, gdzie udało się wykazać, że chlorofil to składnik, który pozwala zachować równowagę między hormonami w organizmie. Czytaj więcej...

Chroni przed rakiem jelita grubego

Niestety czerwone mięso nie będzie należeć do najzdrowszych. WHO uważa, że jest to dieta, która ma nadmiar mięsa czerwonego będzie zwiększać ryzyko raka okrężnicy. Przypuszcza się, że może to być związane z pojawianiem się substancji rakotwórczych w procesie gotowania mięsa. Do substancji takich zalicza się hem, który będzie pobudzać mnożenie się komórek nabłonkowych w okrężnicy.

Sposób na zdrowie

Niektóre badania sugerują, że aktywność komórek raka zostaje zahamowana w odpowiedzi na chlorofilinę. Mniej więcej w 2005 roku naukowcy z Holandii przeprowadzili badania sprawdzające czy zielone warzywa, bogate w chlorofil są w stanie zahamować niekorzystny wpływ hemu na komórki okrężnicy. Badania przeprowadzone na szczurach, które karmiono przez 14 dni dietą bogatą w hem.

Jakie są źródła chlorofilu?

Najlepszym źródłem chlorofilu będą zielone warzywa oraz algi. Jeśli chcemy zapewnić dla organizmu odpowiednią dawkę tej substancji powinniśmy spożywać przede wszystkim zielone warzywa liściaste takie jak kapusta, szpinak czy też botwina. Należy przy tym również pamiętać, że najlepsze są warzywa surowe albo też lekko podgotowane. Proces obróbki termicznej warzyw będzie zmniejszał ilości zawartego tam chlorofilu. Należy więc unikać długiego gotowania warzyw czy też stosowania warzyw mrożonych, gdzie również ta dawka cennych składników będzie niestety zminimalizowana. Jeśli chcemy skutecznie o siebie zadbać trzeba dbać o to co i kiedy będziemy spożywać.